טיפוח תחביבים בגיל השלישי

כשיוצאים לפנסיה החיים ממשיכים במלוא המרץ וזה הזמן לטפח תחביבים חדשים. בני הגיל השלישי כיום פעילים מתמיד. הרפואה המתקדמת, הטכנולוגיה החדשנית, המודעות לשמירה על ספורט ותזונה, כל אלו גורמים לכך שאוכלוסיית המבוגרים הולכת וגדלה והיא בעלת אנרגיות לעשייה מגוונת. כדי למלא את הזמן הפנוי בעניין והנאה כדאי לטפח ולאמץ תחביבים שונים. על טיפוח תחביבים לגיל השלישי אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם. 

אילו תחביבים חדשים כדאי לטפח בגיל השלישי?

במשך עשרות שנים עובדים קשה, משקיעים הרבה אנרגיות בניהול הקריירה, בדאגה לבית ובגידול הילדים. ואז מפסיקים לעבוד, הילדים גדלים וזה הזמן להתחיל ליהנות. אך יש כאלו שהמצב החדש הזה לא ברור להם ואפילו קצת מפחיד. מה נעשה עם כל הזמן שהתפנה, איך לא נשתעמם? או נחוש ריקנות? הנה כמה רעיונות לתחביבים מומלצים לגיל השלישי איתם אפשר למלא את הזמן בכיף ובהנאה.

להירשם ללימודים

לא חייבים לעשות תואר באוניברסיטה אבל אפשר בהחלט להיות שומעים חופשיים בקורסים שונים וללמוד בשביל העניין והידע. יש הרבה מסלולי לימוד כיפים, בין אם במסגרת האוניברסיטה, למשל קולנוע או אמנות, ובין אם בתחומים מקצועיים כגון תכשיטנות, ציור, פיסול, לימודי שפה חדשה או בישול וקונדיטוריה. לא רק נהנים משעות הלימוד עצמן אלא גם מהתחביב החדש שרוכשים. 

דיור מוגן

מי שגר במסגרת דיור מוגן יכול גם בה לטפח תחביבים חדשים. הדיור המוגן הפך בשנים האחרונות לא רק לפתרון מעולה למגורים ברמה גבוהה אלא הוא גם מציע פעילויות וחוגים נפלאים ומעשירים. 

כך ניתן למצוא שם פעילויות ספורט ייחודיות כגון טניס והתעמלות במים וחוגים מגוונים כגון סטיילינג, שיעורי מחשב, שיעורי ציור, תיאטרון ומה לא. זו מסגרת נהדרת להתנסות ולהכיר תחומי עניין חדשים ואת הפעילויות החביבות ביותר אפשר להפוך לתחביב.

חוגים שונים, פעילות התנדבותית, ספורט

לא רק במסגרת דיור מוגן אפשר למצוא הרבה תעסוקה לשעות הפנאי המתאימה לגיל השלישי. חיפוש קצר באינטרנט יכול להעלות המון רעיונות נפלאים. לדוגמא, חוג גינון, חוג צילום, חוג לעיצוב הבית, ריקודים. 

ואפשר גם לפנות לפעילות התנדבותית, כגון סיוע לילדים בלימודים או לנוער במצוקה, התנדבות בבתי חולים, בעמותות המגייסות מזון לנזקקים ועוד.

והכי חשוב, להזיז גם את הגוף, לא רק את המוח. לעשות מנוי לחדר כושר, לצאת להליכות, לטיולים, להתחיל לעשות יוגה או צ'י קונג ועוד מלא פעילויות שמתאימות לגיל השלישי. והעיקר ליהנות מהחיים.