ציורי קיר בתרפיה באמנות עם ילדים

תחום התרפיה באומנות הוא תחום שהופך לפופולרי יותר עם השנים בזכות היתרונות הרבים שטמונים בו. אוכלוסייה שמרוויחה רבות מסוג תרפיה זה היא ילדים, מאחר וזה יכול לדבר אליהם בגובה העיניים ולפתח את היצירתיות שלהם. אז מה זה בעצם ציור קיר לילדים, איך הוא קשור לתרפיה באומנות, ומהם היתרונות השונים שלו בתור סוג תרפיה לילדים?

מהו ציור קיר?

ציור קיר הוא למעשה ציור גדול שנעשה בדרך כלל על הקיר, התקרה, הרצפה או כל משטח אחר. ציורי קיר ניתן לעשות בתוך מבנה סגור או בחוץ לעיני כל. ציורי קיר הם דרך מצויינת לקשט את רחובות העיר או קירות בתוך מבנה. זוהי דרך לתת לאנשים להתבטא דרך יצירה וגם ליצור יצירת אומנות נפלאה שתוכל להישאר ולהחזיק מעמד זמן מה. 

כשמדברים על ציורי קיר לרוב לא מדברים על ציורים קטנים, אלא על ציורים גדולים ורחבי יריעה שמשתמשים בקיר כקנבס ציור ענק. בחירה פופולרית למיקום של ציורי קיר היא ציורי קיר לחדרי ילדים, מידע נוסף אפשר למצוא באתר סטודיו בצבע. ילדים נהנים מאוד מחלל שמקושט ומעוצב בדרך שמתאימה להם במיוחד. אם יש להם דמות טלויזיה מועדפת, או שהם מתחברים מאוד לתחום מסויים- כגון פיראטים, מוזיקה או ספרים- אפשר לייצר ציור קיר מותאם וגדול בחדר שלהם שילווה אותם בשנות ילדותם המשמחות. שיר למדן צייר קירות בסטודיו בצבע מספר שישנם מגוון רחב של ציורי קיר וכל אחד בעל משמעויות משלו.

מה הקשר בין ציורי קיר לתרפיה באמנות?

אתם בטח תוהים מה הקשר בין ציורי קיר לילדים לבין תרפיה. תחום התרפיה באומנות הוא תחום שנחקר במשך שנים רבות. חוקרים גילו שדרך יצירה ואומנות ילדים ומבוגרים כאחד יכולים להצליח לתת ביטוי לעצמם, לעבד רגשות קשים שיש להם ולבנות את ההערכה העצמית שלהם. עבודה עם הידיים והרחבת יריעות הדמיון היא דרך שמאפשרת לילדים להתחבר לעצמם בדרכים שלא הכירו.

תחת קטגורייה זו נכללים כמובן גם ציורי קיר. בניגוד לציורים קטנים על דף, מדובר במשך זמן נרחב וארוך יותר, שיכול להספיק לסשן תרפיה משמעותי. לא רק זה, ציורי קיר מאפשרים לכמה ילדים לצייר יחדיו ולייצר שיתופי פעולה ביניהם. על כן ציורי קיר הפכו לכלי מוצלח בעת תרפיה באמנות.

מהם היתרונות של ציור קיר בתור תרפיה לילדים?

קיימים מספר יתרונות לציורי קיר בתחום התרפיה, כשכל אחד מהם עוזר בתחום אחר שמותאם לילד.

עבודה קבוצתית

אחד היתרונות של ציורי קיר בטיפול באמנות הוא שהם מאפשרים שיתוף פעולה ועבודה קבוצתית. המטפל יכול לעבוד עם קבוצת ילדים בו זמנית ליצירת ציור קיר ביחד, כאשר כל ילד תורם בדרכו לתוצר הסופי. פעולה זו יכולה לעזור לילדים לבנות מיומנויות חברתיות, לפתח את יכולות עבודת הצוות שלהם וללמוד לעבוד בשיתוף פעולה עם אחרים. יש ילדים שמתקשים בתקשורת עם ילדים אחרים וזאת יכולה להיות הזדמנות שלהם להתפתח ולהתמודד עם קושי זה. 

תחושת הישג

כאשר מייצרים ציור קיר גדול, זה יכול לעזור לילדים להרגיש תחושת הישג. כשהם יתבוננו ביצירה שיצרו הם יוכלו להרגיש גאווה בעבודה שביצעו. דבר זה תורם רבות לערך העצמי שלהם ויכול לעזור להם להצליח להשיג דברים נוספים שהם רוצים בעתיד, בלי לפקפק בעצמם.

ביטוי עצמי

יתרון נוסף של ציורי קיר בתחום הטיפול באומנות הוא שהם יכולים לעזור לילדים לבטא את עצמם בצורה לא מילולית. ילדים עשויים להתקשות לדבר על הרגשות והחוויות שלהם, אך הם עשויים להיות מסוגלים לבטא את עצמם באמצעות אמנות. על ידי עבודה על ציור קיר, ילדים יכולים לתקשר את רגשותיהם, חוויותיהם ורעיונותיהם מבלי צורך לבטא אותם במילים- מה שמקל עליהם רבות.